vrijdag 20 september 2013

Zo het weekend kan beginnen!

Zo het weekend kan beginnen! En daar zijn wij ook aan toe...

Ik moet zeer nodig een nieuw overzicht maken van ons in en uitgaven. Ik kan mij er niet aan toe zetten. Ook deze week teveel gekocht. Dat komt omdat ik geen overzicht heb. Ik beland voor mijn geval in een cirkeltje. Daar baal ik van. Ik maak nu teveel geld op dat ik eigenlijk zou moeten aflossen.

De kinderen zijn bijna klaar voor de winter. Alleen ons oudste krijgt nog twee nieuwe setjes. Mijn kinderen dragen nieuwe kleding of kleding van elkaar. Tweedehands zou budget zijn maar gezien ons inkomen en schulden die mede ons schuld zijn vind ik niet dat wij daar recht op hebben. Wel geef ik al ons kleding/schoenen weg aan gezinnen die het nodig hebben.

Ik had 8 kg pruimen van ons boom. Veel taarten gebakken, van het restant 6 potten pruimenjam gemaakt. Heerlijk.

Prinsjesdag is ook weer geweest. De gezinnen krijgen het nog zwaarder. Je kunt niks anders doen dan accepteren. Maar ik vind wel dat er altijd "gezeur" is over kinderen die in armoede opgroeien. En dat de overheid hier wat aan wil doen. Dan snap ik deze keuze nog minder. Gezinnen kunnen zo slecht snijden in de uitgaven. Nu zal de kinderbijslag verminderd worden, in de toekomst waarschijnlijk inkomensafhankelijk. Juist de kinderbijslag vloeit grotendeels terug in de economie/middenstand. 

Nog een tip voor ouders. Bij de Kruidvat zijn van Dale kinderboeken te koop voor 3,99. Er zijn drie soorten van voorlees tot mee lees boeken. Erg educatief en goed voor de woordenschat. Hier een succes. 

Voor allen een goed weekend gewenst. 




1 opmerking:

  1. Ik snap je opmerking niet helemaal over het niet recht hebben op tweedehands kleding. Tweedehandskleding koop je toch gewoon in een winkel of rechtstreeks bij andere mensen? Iedereen kan daar toch gebruik van maken of je een goed inkomen hebt of niet. Ik koop ook alles 2e hands, zowel voor het milieu als mijn portemonnee.

    BeantwoordenVerwijderen